Fraktfritt         Auktoriserad återförsäljare

Köpvillkor

För att få beställa från Care of skin måste du vara över 18 år. Annars måste du ha målsmans medgivande.

Frakt
Frakfritt på alla beställningar. Vi skickar våra paket med Posten. Frakttiden är 1-4 dagar och ni får meddelande via e-post eller sms när paketet kommit fram till närmaste utlämningsställe.

Priser och erbjudanden
Vi reserverar oss för slutförsäljning och att varan kan vara restnoterad från leverantör. Alla erbjudanden gäller så länge lagret räcker. Samtliga priser anges i SEK, inklusive moms. Priset som anges på Care of skin vid inköpstillfället är det pris som gäller. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Betalning
Betalning sker med Klarna eller Paypal.
Vi erbjuder också fakturabetalning i samarbete med Klarna (gäller endast vid köp inom Sverige).

Klarna Faktura
Handla nu - betala efter leverans! Betalningstid alltid 14 dagar. När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du betalar alltid efter att du fått hem dina varor. För att genomföra ditt köp uppger du ditt personnummer. En mikroupplysning kommer då att göras för att säkerställa dina personuppgifter och godkänna ditt köp. Upplysningen tar cirka 1 sekund. Kreditprövningen innebär i vissa fall att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning

Klarna Konto. Delbetala från 50 kr per månad.
Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på fakturan.
Du kan gå in på Klarnas hemsida och läsa Klarnas Allmänna Villkor
Leverans
Vi skickar en orderbekräftelse till dig direkt efter utförd beställning. Leveranstiden är 1-4 arbetsdagar.

Produktgaranti
Care of skin AB är auktoriserade återförsäljare av samtliga produktserier, dvs vi säljer bara originalprodukter.

Innehåll & Allergisk reaktion
Vi kan ej ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller prov. Är du osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta vår kundtjänst innan beställning.
Om du har du fått en allergisk reaktion av någon produkt du köpt hos oss, vänligen ring oss på 08-338015.

Ångerrätt
Efter att du har tagit emot en vara som du har handlat av oss har du 14 dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Kontakta oss via e-mail eller telefon innan du returnerar varan så att vi vet vad som kommer i retur. Returfrakten betalas av dig.
Vid byte/retur ansvarar du för varan tills dess att vi mottagit den. Vid högre summor rekommenderar vi dig att skicka som REK eller spårbart på annat sätt. Varan ska komma tillbaka i originalskick, d.v.s. att den inte är använd och befinner sig i samma skick som när du fick den. Om du inte hämtar ut varan, betalas returfrakten av dig.
• Du kan returnera Hudvårdsprodukterna inom 14 dagar från utleverans.
• Hudvårdsprodukterna måste vara oöppnade. Om hudvårdsprodukterna är förstörda eller använda får du inte tillbaka pengarna.
• Hudvårdsprodukterna ska vara i sin originalkartong.
Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste ett skriftligt meddelande skickas via e-post till info@careofskin.se
Vid godkänd reklamation/hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 10 dagar.
OBS! Varan ska vara i oförändrat skick, dvs. oanvänd, ej förstörd eller skadad. Returnera varan i sin ursprungliga produktkartong eller emballage. Varan ska vara komplett, vilket innebär att brutna förpackningar eller delar av varan inte accepteras som retur.
Care of skin AB kommer att debitera kunden de extra kostnader som uppkommer vid ej kompletta returer, alternativt ej acceptera returen.
Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad.

Reklamation
Care of skin följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer. Har produkten ett fabrikationsfel ska du reklamera produkten så snart felet upptäcks. Ange felet på varan och skicka även med ordernummer. Du skickar tillbaka varan och du får pengarna tillbaka för portot om reklamationen godkänns.
Byten och returer skickas till:
Care of skin AB
Västmannagatan 88
113 26 Stockholm

Transportskador
Upptäcker du en skada redan på utlämningsstället, ska det anmälas på platsen. Upptäcks skadan först då du öppnar försändelsen gör du en "skadeanmälan" till oss på Care of skin AB.
Stäng